18 Nisan 2008 Cuma

Canım annem ...Doğumgünün kutlu olsun




07 Şubat 2008 Perşembe
Anneciğim doğumgünün kutlu olsun ...1 şubattı annemin doğumgünü ama istanbulda olması nedeniyle kutlama pastası dün kesildi . aslında annem diabetik yani pastasından yiyemedi sadece bugün tadını baktı. Annem çikolatalı pastaları sever ama o yiyemeyeceği için bende babamın zevkine göre hazırladım pastanın içini.pastanın pandispanyasını beyaz çikolatalı genoise kek ile yaptım .kreması ise frambuazlı oldu.Genoise bir çeşit sünger kek . yumurta sarılarının ve aklarının ayrı ayrı çırpılıp havalandırılarak hacim kazandırılması işlemi ile yapılan sponge cake çeşidi. Bu tarif genoise olarak geçmesine rağmen yapılış aşaması aslında standart sponge cake ( sünger kek ) ile uyumlu .pandispanyayı iki kez yapmak zorunda kaldım çünkü ilki hiç kabarmadı yapılış aşamalarını kitaba göre takip ettim ve yaparkende bu şekilde bu kek hayatta kabarmaz dedim.Ama yinede tariften şaşmamak adına bire bir uyguladım önerileri. maalesef yanılmamışım. kek hiç kabarmadı .normalde hemen tarif değiştiririm ama nedense bu pandispanya da ısrar ettim . ve tekrar denedim. Malzeme miktarı ile hiç oynamadım sadece yapılışını tecrübelerime dayanarak değiştirdim. Veeee bir öncekinin 3 misli kabarmış bir kek ödül olarak karşımdaydı : )). buda aslında şunu gösteriyor pandispanya ince iş aynı ölçüler ,aynı fırın, aynı kalıp ama sonuç yapılış sıralaması ile bile değişiyor. ben size kendi yapılış aşamalarımı anlatacağım . Bu arada pansdispanya çok lezzetli oldu ve yumuşakdı. ama benim hayalimde ki pandispanya değildi .yinede ara ara yapacağım bir tarif olacak.

BEYAZ ÇİKOLATALI SÜNGER KEK (complete cake mix magic-jill snider)
tarif:
  • 3 iri yumurta
  • 1/2 cup un
  • 1/3 cup şeker
  • 1/4 cup tuz
  • 1/2 teaspoon vanilya
  • 85 gr beyaz çikolata ( parçalara ayrılmış )
  • 1 tablespoon tereyağ
  • 3 tablespoon su
not: cup ölçüsü yerine büyükçe bir su bardağı . tablespoon yerine çorba kaşığı ,teaspoon yerinde ise tatlı kaşığı kullanılabilir.
kreması :
  • sıvı ( bitkisel ) krem şanti 250 ml
  • 1 su bardağı dondurulmuş frambuaz
yapılışı: yumurta ve şekerler mikserde iyice çırpılır. ( kitchen aid ile 5 dk normal mikserle en az 10 dk çırpmalısınız ). bu arada çelik bir tencere içine parça çikolatlar , yağ vanilya ve 3 çorba kaşığı su konularak ateşe oturtulur. karıştırarak eritilir. ancak karışımın kaynamasına izin verilmez. ara ara ocaktan alarak karıştırırsanız karışım kaynamadan erimiş olur. eriyince soğuması için bekleyin. bu arada unu tuz ile birlikte eleyin. mikserdeki yumurta -şeker karışımı iyice karışınca mikseri kapatın önce unu ardından çikolatalı karışımı ekleyip spatula ile alttan üste doğru katlama şeklinde karışımı birbirine karıştırın.homojen karışıncaya kadar işleme devam edin. ardından 18 yada 20 cm lik bir kalıbı yağlayın karışımı kalıbın içine döküp 175 derecede tam 25 dk pişirin . daha fazla pişirmeyin.içi çok yumuşak oluyor piştiğinde sizi yanıltmasın .daha fazla beklerseniz sertleşir. soğuyunca içi tam oturuyor .
bu arada kremamızı hazırlayalım: ne zamandır elimdeydi denemek için fırsat kolluyordum elimdeki sıvı krem şanti 1 lt idi ben yarısını9 kuyllandım ama çok fazla geldi o yüzden 250 ml yeterli olacaktır . sıvı krem şantiyi istediğimiz kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz . içerisine dondurulmuş fambuazların yarısını atıyoruz .1-2 sn daha çırptıktan sonra kremamız hazır .
Pandispanyayı katlara bölüp aralarına kremamızı ve dondurulmuş frambuazları sserpiyoruz en üstte beyaz çikolatalı ganaş hazırladım onunla pastayı kaplayıp şeker hamuruna hazır hale getiriyoruz. Sonrasında şeker hamuru ile kaplayıp dilediğimiz süslemeleri yapıyoruz .
afiyet olsun

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design