25 Ocak 2009 Pazar

AYICIKLI KURABİYELER VE DOĞUM GÜNÜ ÇİKOLATALARI





Bir dolu süslü püslü ayıcıklı kurabiye ve çikolatalarımla geldim bu sefer...

Neredeyse yapalı 1 yıl olacak olan bu kurabiyeleri ve çikolataları. Yayınlamayı tamamen unutmuşum. Arşivi düzenlerken rastladım. Yine kızlarımın 2 yaş günü menüsünden bitmedi kutlamalarımız hala aradan çıkıyor yaptıklarım : ))

Bunları kızlarımın arkadaşlarına hediye olarak hazırladım. yaklaşık 5o tane hazırladım hatta daha fazla kırılanlar olabilir diye. Kimisini küpeli, kimisini kolyeli, bazılarını tulumlu şapkalı yaptım hepsi birbirinden farklı oldu. Bu ayıcıkları süsleyip püslemek tam bir deşarj yolu oldu bende : ))




Çikolataları hazırlarken bu sefer yazı kısmını kırmızı eritmelik pul çikolatalarla doldurmak istedim.
Çok özenmeme ve dikkatlice fırça ile sürmeme rağmen istediğim düzgünlükte olmadı. Üzerine blok kuvertürlerden eritip döktüm ve sanırım bu işlem alttaki kırmızınında ısı etkisi ile hafifi erimesine neden oldu. Kalıptan çıkardıktan sonra özellikle çikolatalarda bir matlaşma mevcuttu nedenini çözemediğim. Çikolatayı tavlamadan yaptım bu acaba böyle bir sorun oluşturmuş olabilir mi bilmiyorum. Herbiri birbirinden albenili çikolatalarla gözlerimize ziyafet veren sevgili yaman Ayşemizin yorumlarını bekliyorum özellikle...
Kurabiyede 2-3 yaş çocuklarının en sevdikleri şekil kesinlikle ayıcıklı olanlar. Bende bu nedenle o yaş grubu için yaptığım da hep aynısını seçiyorum model olarak. Ama yanına bazen doğumgünü pastası şeklinde olanlardan da ekliyorum . Çocukların tercihi hiç değişmiyor hep ayılı olanlardan yana gidiyor elleri kurabiyeleri seçerken.
Sanırım 3. yaş günlerinde de bu kurabiyeler aramızda olacaklar...
Daha önce yaptığım ayıcıklı kurabiyelere bakmak isterseniz
Herkese mutlu bir hafta diliyorum...

14 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben çok beğendim ayıcıkları valla süperler ben de isterim işte kıskandımmmmmmmm!!!

Sevgiler,
Evren

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

hepsi çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık. Bizde daha yeni atlattık ikinci doğum günü telaşımızı.

Adsız dedi ki...

Funda'cım çok güzel olmuş hepsi canım..Bakalım Ayşe'nin yorumu nasıl olacak, bize de yol göstermesi açısından..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

harika bayildim ne kadar zevkli bir calisma hepside birbirinden guzel
sahzen kendi adima cikolatalari kurabiyeleri yemeye kiyamam
ellerine saglik canim.
SEVGİLER.

PASTASEHRİ dedi ki...

Evren yaparım sana da aşkolsun : ))

Zülbiye böyle oluyor değil mi hiç bitmiyor onların doğumgünü heyecanları hiç bitmemesi dileğimiz zaten ...

Oyacığım evet bende bekliyorum.

Özgül teşekkürler.

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Canım arkadaşım,

ellerine sağlık, hepsi birbirinden şirin ve güzel olmuşlar...harika görünüyor ayıcıklı kurabiyeler...

Kocaman öptüm seni ve kuzucuklarınııı...

sevgiyle kal,

Feyza Fidan dedi ki...

Fundam harika olmuş hepiciği..Hele kurabiyeler rengarenk müthiş görünüyor..Ellerine sağlık..
Çok öpüyorum...

pelince dedi ki...

Çok şeker olmuşlar,bayıldım bende...Ellerine sağlık..Çikolatalarda çok güzel....

Sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Geç kaldım kusura bakmayın bayanlar! :)
Fundacim öncelikle güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, beni mutlu ettin.
Hemen konuya geçiyorum.

1. İkinci fotoğraftaki ayıcıklı çikolatada sanırım sorun yaşadın, yüzeyi pütürlü ve mat. Dediğin gibi büyük olasılıkla kuvertürünü tavlamadığın için bu sorunu yaşamış olabilirsin. Ben çikolatalarımı kuvertürle yapmadığım için tam olarak kalıptan çıkacak sonucu bilemiyorum ama senin ayıcıklar gibi olmaması gerekir.

2. Fakat "I'am 2" çikolatalarını nasıl yaptıysan onlar benim buradan çok güzel görünüyor, hiçbir matlık yok. Evet, kırmızı yazılar erimiş ve biraz dağılma yapmış. Bunun sebebi senin de farkettiği gibi kuvertürü çok sıcak döküp alttaki kırmızıyı eritmiş olmandan kaynaklanabilir ya da kırmızı çikolatan donmadan kuvertürü dökmüş olabilirsin bu da doğal olarak dağılma yapar ve veya :) kırmızı çikolatayı kalıba gereğinden fayla sürmüşsündür o da taşmış olabilir. :{

Bunlar dışında benim aklıma başka bişey gelmiyor. Eğer başka sorun olursa bana çekinmeden yazabilirsin, elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.

Kurabiyeler ise laf yok :) Hepsi cok cici cok güzel görünüyorlar.

Ellerine emeklerine sağlık. Ayrıca seni tebrik ediyorum, sonuç ne olursa olsun çok kısıtlı imkanlarla çok güzel çikolatalar hazırlamışsın. Normal insanlar bu kusurcukları görmezler bile hiç merak etme :)

En içten sevgilerimle

PASTASEHRİ dedi ki...

Ayşeciğim çok teşekkür ederim yorumların çin.
Tavlama işlemini üşenmeyip yapmak gerekiyor anladığım kadarıyla. ilk denememde buna çok dikkat edeceğim. ve kuvertür çikolatayı alttaki donunca eklemme rağmen yayılma oldu taşırmış olabilirim dediğin gibi. birde sanırım iki çikolatanın dokusu farklı birbirinden buda etken olabilir belki.
Önerilerin için çok teşekkürler tekrar Ayşeciğim .

Zümrütcüğüm sağol canımmmm. Bende sizi çoook öptümm

Feyzacığımm sağol canımmm .

Pelinciğimmm teşekkürler

Unknown dedi ki...

Canim,ayicikli suslu kurabiyelerin gercekten super olmus,cok begendim :)
Sevgili Ayse aciklama yapmis,ben cikolata calismadim hic,ama bu konuda okudugum bir kac yazi var.Kuvartur cikolatanin parlamasi icin tavlama sart diye biliyorum. Birde cikolatalarin yine parlamasi icin kaliba Confectionary Glaze'nin cok ince bir kat suruldugunu okumustum canim.Fakat kalipta kesinlikle birikme yapmamali.Bu sekilde de yapabilirsin istersen.Ellerine saglik canim. Cok cok opuyorum seni ve prensesleri :)

Sevgiler...

PASTASEHRİ dedi ki...

Nilgüncüğümm canım teşekkür ederim. glaze henüz gelmedi ama gelsin deneyeceğim dediğin şekilde. bakalım sonucu yazarım sana.
bende çok öpüyorum sizleri

sibellebutikpasta dedi ki...

Fundacığım süper kurabiyeler olmuş, acayip sevimliler, küpeliler bile var:-))
Eline sağlık canım, çok beğendim
Sevgiler

Adsız dedi ki...

fundam ellerine sağlık çok şirin bunlarr:)))
aslında doğumda ikram edilecek yani hediye edilecek kurabiyelerimide bulmuş oluyorum:)).
bunlar doğum için daha hoşh daha şirin geldi bana..
sevgilerle canım.

**gül**

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design