4 Aralık 2009 Cuma

Meyveli Yaş Pasta... Kolay Pasta Süsleme Tekniği


Bayram da babamın "bana pasta yapmıyorsun"  ısrarlarına daha fazla dayanamayıp; babacığıma, en sevdiği tatlarda meyveli pasta hazırladım.
Ev için pasta yaparken genelde farklı pandispanya tarifleri kullanıp değişik lezzetler yakalamaya çalışıyorum. Bu pandispanya da onlardan biri oldu.
Uzun zamandır çok sayıda mail ve arkadaşlarımdan telefonlar alıyorum pasta yapımı ile ilgili açıklayıcı yazılar yazmam konusunda. Bu sefer elimde yapım aşaması fotoğrafları olmasa da detaylı anlatım ile bu basit pasta yapımını sizlerle paylaşacağım. Bu yazımı Pasta Süsleme Teknikleri ile yeni bir pastakolik etkinliğine evsahipliği yapan Düş bahçesine gönderiyorum. Ve kolay gelsin diyorum kendisine...

Pandispanyamızı yapmaya başlamadan önce malzemeleri hazırlayıp kalıbımızı yağlayalım. 20 cm' lik yuvarlak kalıpta 4 katlı bir pasta oldu bu pandispanyadan. Genelde standart pastaları 3 katlıdır. Ama ben pastaları yüksek çalışmayı tercih ediyorum. Özellikle de çap artıkça bu önemli hale geliyor. Mesela 30 cm lik bir kalıpla 3 katlı bir pasta yaptığımızda; üzerine figür ile şeker hamuru çalışsanız da pasta alçak gözüküyor. Alt katı 30 cm ve daha büyük çalıştığınızda pandispanyanızı 3 yerine 4 kata ayırmanızı tavsiye ederim. Gelelim pastamızın yapım aşamalarına...
Limonlu Pasta Keki 
Kopyalama daha doğrusu direkt tarif ve fotoğraf çalma ile ilgili problemlere çözüm bulamadığım için tarif kaldırılmıştır....



İlginize teşekkürler !!!



6 yorum:

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok nefis gorunuyor, ellerine saglik! Katilim icin cok tesekkur ediyorum! Hollandadan sevgiler.

pembecikolata dedi ki...

Harikasın yine!!!Kesinlikle çok katlı pasta, daha çok tadına varılacak lezzet:)
Ellerine sağlık

PASTASEHRİ dedi ki...

Teşekkür ederim... Etkinlikte görüşmek üzere

Pembe çikolata teşekkürler beğenin için...

casminella dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor, ellerinize sağlık...

PASTASEHRİ dedi ki...

teşekkürler casminella : )

Adsız dedi ki...

Merhaba. Pastanız çok güzel görünüyor. Dolabımda pasta için bekleyen dondurulmuş frambuaz ve bugün pazardan aldığım çilekler var. Ancak tarifi kaldırmışsınız :( Haklı sebebinizi anlayabiliyorum. Rica etsem içinde labne bulunan (14 haftalık hamileyim mutlak labne ile birşeyler yapmalıyım :) beyaz ve hafif krema tarifiniz varsa benimle paylaşırmısınız. Teşekkür ederim. dagdelennilhan@yahoo.com

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design