18 Aralık 2008 Perşembe

İSKOÇ KURABİYELERİ, RULO VE ELMALI-BALLI KURABİYELER






Herkesi yılbaşı telaşı sarmış durumda ama ben hala bayram için yaptığım lezzetleri yayınlamayı bitiremedim . çok fazla dallanıp budaklanmadan tarife geçiyorum .




İSKOÇ USULÜ KURABİYELER

Oldukça gevrek ve lezzetli bu kurabiyeleri öyle sevdik ki 2 kez yaptım. Tarif " Dünyanın en güzel kurabiyeleri "adlı kitaba ait.

175 gr elenmiş un
50 gr mısır unu
50 gr pudra şekeri
115 gr tereyağ( küp halinde)

tüm malzemeyi iyice yoğuruyoruz. çok iyi yoğurmamız lazım eğer gereğinden az yoğurulursa kıvamı oturmuyor. Sonra tahta kalıplara koyup 160 derecede 20 dk pişiriyoruz. soğuyunca üzerine toz şeker serpebilirsiniz.
afiyet olsun




BALLI-ELMALI RULO KURABİYELER

Evde ki elmaları değerlendirmenin en tatlı ve en kalsik yolu. herzamn hemen hemen herkesin sevdiği kurabiyelerdendir. Bu sefer şeklini farklı yaptım. Ve harcı koymadan önce hamura bal sürdüm . Tarifini en kısa zamnada ekleyeceğim :
Tarif ekleyeyim. Sevgili Selservis Selda'ya ait tarif . ben margarin yerine tereyağ kullandım miktarını azalttım. Araya bal sürdüğüm için şeker miktarını azalttım. Elmalı harcı zencefilli tarçınlı yaptım.
  • 750 gr un
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı tozşeker
  • 1 bardak süt
  • 225 gr tereyağ
  • 1 çay kaşığı karbonat
iç malzemesi:
  • 2-3 adet elma
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3/4 su bardağı ceviz
  • 1/2 su bardağı şeker
Hamuru iyice yoğurup buzdolabın da dinlemeye bırakalım. Bu arada elmaları rendeleyip şekerle birlikte kısık ateşte pişirelim . şeker eriyince içerisine cevizleri ve baharatları katalım ve ateşten alalım.
hamur dinlenince dikdörtgen şeklinde açıp ortasına fırça ile bal sürelim. Karışımı döküp rulo şekli verelim. 1 cm kalınlığında kesip fırın tepsisine yerleştirelim. 180 derecede 14 dk kadar pişirelim.
Afiyet olsun...


İKİ RENKLİ/RULO/ HELEZON KURABİYELER
İki renkli kurabiye tarifini paylaşmayacağım lezzetli değildi. Sadece görüntü açısından paylaşıyorum

18 yorum:

Adsız dedi ki...

çok şık ve lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık canım o kitaptan bendede var çok hoş tarifler var ,bayıldım balıklarına...

pelince dedi ki...

Tariflerin hepsi çok güzel,balıklara bayıldım ama..Şekli o kadar güzelki ,tam çocuklara göre..
Ellerine sağlık....

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Fundacığım,

harika görünüyorlar ellerine sağlık canım...

Minişleri öpüyorum...

sevgiyle kal,

Ilker Erdem dedi ki...

Fotograflari ve tarifleri cok begendim. Sevgiler

karamelam dedi ki...

eline sağlık funda. balık yemeye misafir geldiğinde bunlardan ikram edilse ne kadar hoş olur. tabi balık pişirmeyi iyi bilmem lazım bunun için:))

neslihan erzincan özgür dedi ki...

harika görünüyorlar.özellikle balıklara bayıldım.eline sağlık canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

hepsi çok şık ve lezzetli görünüyor..
balıkların kalıbını bulup bende denemek istiyorum..kalıplar çok cezbettii beni:))
diğerinin tarifnide bekliyorum en kısa zamanda;)

**gül**

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
22.ARALIK 2008 (PAZARTESİ)- 04 OCAK2008 TARİHLERİ ARASINDA

“PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 32” EV SAHİBESİ OLARAK http://renklikurabiyeler.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 32.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE

zarpandit dedi ki...

iskoç kurbişleri harika:))) elmalı ballılar aklımın bir köşesine not edildi ellerine saglık :))

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

FUNDACIM CANIM TARİF ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR.... BİR O KADAR DA PRATİK.... BALIK KALIPLARINA BAYILDIM..... SANIRIM ÖZEL BİR KALIPTIR.... ( ÇOK MERAKLIYIM BEN BÖYLE ŞEYLERE..:)) İKİ RENKLİ RULO KURABİYELER İSE NE KADAR MUNTAZAM OLMUŞLAR.... ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR.... ELLERİNE SAĞLIK CANIM.... SEVGİLER.....

PASTASEHRİ dedi ki...

kardelen teşekkür ederim...

Pelinciğim evet kızlar bayıldılar ama yemeye kıyamadılar bir türlü : )

Zümrütcüğüm teşekkür ederim canımm.birkezde senin yerine öpeceğim...

İlker teşekkür ederim

Güzinciğim evet hoş olabilir. ama balığı mümkünse başkası yapsın : ))

Neslihan teşekkürler...

Gülümm sağol canımmm. senin mamaların resminide ekleyeceğim en kısa zamanda

Zülbiye davetin için teşekkür ederim. katılmaya çalışcağım

Gökçe teşekkürleeer...

Nesrinciğim bu kalıplar tahta saplı kalıplardan eski usul kalıplardan yurtdışından getirtmiştim ben çok oldu ama . ne işe yarar anlamadım ama şekli hoşuma gitmişti ona uygun tarfii bulunca yaptım resmini çekip buraya eklemeliyim aslında.

sibellebutikpasta dedi ki...

İskoç kurabiyelerine bayıldım, bu tahta kalıplar gerbic denen kalıplardan mı ve bir soru daha ...yazından kurabiyeyi kalıpların içinde pişirmişsin gibi anladım, doğru mu???

PASTASEHRİ dedi ki...

Sibelciğim gerbiç nedir bilemiyorum . ama bu kalıplar içi boş kenarında sapı olan ahşap bir tane kalıp. içine hamuru koyup elimizle bastıroyoruz sonra da ters çevirip sapından tutup hafiif hafif vuruyoruz.kurabiye şekli bozulmadan tepsiye çıkıyor böylece. yani içinde pişirmiyoruz. evet haklsıın yazıdan öyel anlaşılıyopr değiştirmeliyim yazıyı

Unknown dedi ki...

Fundacım ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor. Benim tarifimi yaptığını söylediğin elmalı ballı olanmı? Balda eminim çok hoş gitmiştir içine. Ama ben şu balık kalıplarını çok beğendim. Yorumlardan okuduğum kadarıyla Türkiyede satılan gerebiş kalıpları gibi bişi ama bizim burdakilerin sapı yok ve böyle güzel desenleri yok. Yurt dışından aldığın yerden link verebilrsen yada orjinal adını bende bakmak isterim çeşitlerine. Çok orjinal duruyorlar gerçekten. Ayrıca yılbaşı için bu yılki hazırlıklarınıda merakla bekliyorum.
Sevgilerimle
Selda

PASTASEHRİ dedi ki...

Evet canım tarifi eklemeyi unutmuşum hemen ekledim. teşekkürler seldacığım çok memnun kaldım ben.

gerebiç kalıp nedir google'dan baktım evet çok benziyor . ama bunlar daha detaylı çalışılmış bunu ingiltereden getirtmiştim ama 2 yıl oluyor canım.sonrasında ne satıcıya rastladım ne de kalıplara.hatta cup ölçüleri alırken rastlayıp almıştım. adını da bilmiyorum ne diye geçiyor belki wooden cutter olabilir ama baktım bulamadım. rastlarsam mutlaka yayınlayacağım

Adsız dedi ki...

wooden moulden diye ararsanız google da çok güzel kalıplar var :)

http://stores.shop.ebay.co.uk/Baking-Frenzy__W0QQ_armrsZ1QQ_fsubZ5


http://cgi.ebay.com/Minnie-Mouse-Wooden-Cookie-Mould-shortbread-mold_W0QQitemZ180452453912QQcmdZViewItemQQptZUk_Crafts_Cake_Decorating_MJ?hash=item2a03cdee18


bunlara bakabilirsiniz ben de yeni arastırdım çok güzeller gerçekten ..


tarif için tesekkürler elmalı ruloları yarın denicem inş.

sevgiler :)

feyza dedi ki...

balıklı kalıbı da buldummmmmm :)

http://cgi.ebay.co.uk/cichlid-fish-cookie-mould-thistles-mooncake_W0QQitemZ110479265619QQcmdZViewItemQQptZUk_Crafts_Cake_Decorating_MJ?hash=item19b913cf53

PASTASEHRİ dedi ki...

Fetyzacığımmm evet bulmuşsun buydu aldığım satıcı : )) süpeeeer

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design