27 Ocak 2010 Çarşamba

Tasarım Çocuk Doğum Günü Pastası...




Siparişler nedeniyle yoğun geçen bir hafta sonunun ardından ancak 2 günde kendime gelip nihayet bloğumu güncelleyebiliyorum. 3 gün neredeyse hiç uyumadan pasta, kurabiye vs. hazırladım. Ama açıkçası saatler, günler nasıl geçti anlamadım bile. Tatlı ve mutlu bir yorgunluktu geriye kalan.

2 yıl önce kızlarımın doğumgünleri için yaptığım çiftlik pasta en beğenilenler arasında. Tüm çocukların sanırım ortak noktası hayvan sevgileri. Bu nedenle pastalarında en çok mutlu olacakları şey bol hayvan figürleri oluyor.

Sevgili Gül hanımda bana ulaştığında minik kızının en çok köpekleri sevdiğini söyleyerek çiftlik pastasını talep etti. Beraberinde de artık yüzlerce hazırladığım ayıcıklı kurabiyelerden, 2 şeklindeki kurabiyelerden ve 2 yaşa özel çikolatalardan istedi Naz'ın 2. doğum günü partisi için.

 Pastamız 2 katlı olarak tasarlandı. Üst kattaki ağılıda bol kremalı bir pastaydı.
Tüm tad seçimlerini bana bıraktı Gül hanım. Sadece pastada baskın çikolata tadı, bol krema ile muz istedi.
Naz'ın pastasını bitter çikolatalı nemli kek, ve yine bitter çikolatalı özel bir krema ile hazırladım. Hazırladığım 2 farklı kremayı birbirine karıştırmadan ilk katta hemen kekin üzerine 2. katta ise malzemlerin üzerine sürerek bir dilimde farklı tatların birbirine karışarak algılanmasını istedim. Ara katlarda kavrulmuş antep fıstığı ve muz
kullandım. Bol kremalı 3 katlı bir pasta olarak tasarladım. Şeker hamurunu ise sade olarak hazırladım bu sefer pastanın tadını bastırmasın diye.
Naz köpekleri sevdiği için 2 farklı köpek hazırladım. pastanın üzeri tüm figürleri ve detayları almayacağı için pasta altınıda şeker hamuru ile kaplayıp çiftliğimizi büyüttüm : ))
Pazar akşamı kutlanacak doğumgünü partisi için pastayı ve diğer hazırladıklarımı teslim ettim.

Pazartesi sabahı Gül hanımdan aldığım mail ise neden bu kadar yoğun ve sevdiğim bir işim varken pasta yaptığımın en açık göstergesiydi. Kendisinin de izniyle bana attığı mail' i yayınlıyorum. Ve bu nazik davranışı için çok çok çok teşekkür ediyorum.

" Funda Hanım,günaydın
Elinize,emeğinize,gözünüzün nuruna sağlık...Çok ama çok teşekkür ederim.
Bu kadar özenle yapılmış olan ve adeta birer sanat eseri diyebileceğim kurabiyeler ve muhteşem pastayı önce yemeğe kıyamasak da lezzetleri görüntülerini de geçti. Hem görsellik bu kadar muhteşemken tadlarının da nefis olması ve kızıma gönül rahatlığı ile 'hadi ye kızım pastanı' diyebilmek, pastasının üzerindeki her figürü önce sevişini sonra da kuzuyu alıp yaladıktan sonra hayretle 'sekerliymiş' demesi, onun gözlerindeki bu mutluluğu görmek ..
Bir anne daha başka ne ister ki? Bu kadar özenli, bu kadar emekli ve içine sevginizi de kattığınızı belli eden herşey için çok teşekkürler...
Görüşmek üzere..Gül "




10 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Bu nasıl bir tasarımdır Sevgili Funda,her bir detayda ayrı bir güzellik var.Pasta için o kadar uğraşmışsın,ayrı kremalar hazırlamışsın ama bunca şeker hamuru tasarımı ile de birleştirmişsin ya,bu gerçekten pasta yapma aşkıdır işte...

Naz'a sonsuz mutluluklar diliyor,yüreğine sağlık diyorum....

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Canım Arkadaşım,

ellerine emeğine sğalık..Yine herşey çok ama çok güzel görünüyor...Harikasın! Naz'ın da yeni yaşını kutlar mutlu, huzurlu, sevgi dolu ve şeker gibi tatlı geçrn bir ömür dilerim...

Minikleri kocaman öpüyorum... canımın içi sana da kocaman sevgilerimi gönderiyorum...

Sevgiyle kal,

Nur Vural dedi ki...

Çok çok güzel olmuş Funda ellerine sağlık.

Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

fundacığım
ne çok seviyorum senin tasarımlarını
emeklerini bir bilsen canım....
bir gün benim içinde yapmanı isteyebilirimmmmm !! :)))

Unknown dedi ki...

Ne diyecegimi bilemiyorum.... Benimki seker hamurlu pastaysa, sizinkiler ne.... Vallahi ekrana yapistim.... Sahane, sahane..... Inanin zevkinize hayran kaldim... "Iste budur kizim" dedim, kendi kendime.... Kendimi görmek istedigim yer burasi.... Ama daha coookkk calismam lazim, coookkk? Bilemiyorum ömrüm vefa eder mi? Pastalarin hazirlanisinda bir sorunum yok... Ama is seker hamuruna gelince, bir türlü hamurun tam kivamini yakalayamiyorum... Bir kere de hazir seker hamuru alip, öyle denemeye calisacagim... Ve mutlaka ve mutlaka kurs görmeliyim... Tekrar nazik yorumunuza tesekkür ediyorum ve blogunuzu tanima sansini bana tanidiginiz icin minnettar oldugumu bildirmek istiyorum.... Sevgilerimle, Filiz

Yemekbahane dedi ki...

Tek kelime ile muhteşem... Tam bir sanat eseri.. İnsan kesmeye değil kıymak bakmaya kıyamıyor..
Saygıyla eğiliyorum..

PASTASEHRİ dedi ki...

Hepinize tek tek teşekkür ederim güzel yorumlarınız ve desteğiniz için

Adsız dedi ki...

Sevgili Funda Hanım,
Pastamızın resmini Naz ile birlikte bir kez daha hayranlıkla seyrettik.Tekrar çok teşekkür ederiz.Duygularımı anlatmada kelimeler yetersiz kalıyor ama gerçekten mükemmel üstü bir çalışmaydı.Ve keşke buradan tatlarını da gösterme imkanımız olsa.Hepsi hatta şeker hamuru bile o kadar lezzetliydi ki..İnanın kimse pastadan şeker hamurunu sıyırmadı dahi,yoğun çikolata tadına rağmen ikinci dilimler de istendi,hiç ağır değildi.Bunca özeninize tekrar teşekkürler.Naz'ın yeni yaşını kutlayan herkese de çok teşekkürler..Gül

g dedi ki...

çok güzel ve tam çocukların bayılacağı bir pasta olmuş. devamını bekliyoruz:))

PASTASEHRİ dedi ki...

Gül hanım ne kadar naziksiniz. Teşekkür ederim yorumlarınız için En önemlisi sizin ve Nazın beğenisiydi.

Güzinciğim teşekkürler canım

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design