30 Mart 2010 Salı

Pastacılık Kursu Detayları-Ankara

Geçen haftalarda vermiş olduğum pasta tasarım kursu detayları ile geldim.
Butik pasta tasarımı tamamiyle katkısız ürünler kullanarak kişiye özel yani damak tadına ve görsellik olarakda zevkine göre pasta toluşturmaktadır. Hazır hiçbir ürün kullanmadan en doğal ürünlerle ve doğal yöntemlerle pasta yapımı; katkısız ev yapımı pastacılığın temelidir.
Kursiyerim aynı zamanda meslektaşım Aylin hanımla birlikte çok zevkli ve yoğun birgün geçirdik. Aylin hanımın birde misafiri vardı : )) 6 aylık hamileydi. Buna rağmen yorulmadan tüm gün boyunca eğitime katıldı.


Bol bol fotoğraf ile geldim bu sefer ...

Kurs sırasında genelde fotoğraf çekmeye vaktim olmuyor hatta aklıma bile gelmiyor. Ama bu sefer harika bir fotoğrafçım vardı :)) Herhalde kurs boyunca 200 tane fotoğraf çekti Nesliciğim. Patsalar yapıldı, krema kaynadı, şeker hamuru yoğruldu, vee püf noktalar not alındı. Ve kursumuz bol fotoğraf ile tamamlandı.
Temel pasta yapım kursu

  • Pastacılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı
  • Kaplamaya uygun nemli kek yapımı ( farklı 3 tarif ile birlikte)
  • Pasta kremasının yapımı
  • Kekin katlandırılması, yapılan krema ve iç malzeme konularak pastanın oluştuurlması
  • Ganaş krema yapımı
  • Butik tasarımdaki püf noktalar ve malzeme temini
  • Şeker hamuru yapımı
  • Şeker hamurunun renklendirilmesi ve kaplamaya uygun hale getirilmesi
  • Pastanın kaplanması
  • Basit süsleme teknikleri ( cımbızlama-örgü-kurdela vs. ) ile pastamızın süslenmesi

Aylin hanıma temel pastacılık ile ilgili bildiklerimi aktardıktan sonra Aylin hanımı almaya geldiklerinde minik bir prenses ile tanıştık. Sevgili Sude çok çoook şeker bir prenses ... 
Ve bir kursu daha tamamladık. Ayline hanımla ve minik Sude ile tanıştığıma çok memnun oldum...
Görüşmek üzere... 

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Ahhhh... Yakinlarinda olsam.... Ben de katilmak isterdim dogrusu,,,, Daha ögrenmem gereken öyle cok sey var ki.... Sevgilerimle, kolayliklar diliyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

herşey harika olmuş emeklerinize sağlık
sevgiler

Delfina ; dedi ki...

Mekana bayıldım,bahçeli bir evde yapılıyor sanırım kurs.Huzur ve bol ışık olur da şahane pastalar çıkmaz mı hiç.Bol kazançlar olsun inş...

karamelam dedi ki...

fundacım ne güzel çıkmış resimler. benim bile alasım geldi valla. (mekanda güzelmiş bu arada ferah ferah). bol kursiyerlerin olsun inşallah. ben de burdan herkese tavsiye ediyorum. fundanın damak tadı çok özeldir. pandispanyasına ve tariflerine güvenerek kurs alabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

funda'cım harikasın...sen hep farkını gösterdin.birgün gelip kursa katılıcam ama sen yaparsan:)ben seyirci olmak isterim zira mahcup olmak istemem.sevgiler...
asuman öner

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design