29 Ekim 2008 Çarşamba

Bayram kurabiyeleri-2 : rengarenk tırtıl kurabiyeler



Bayram için hazırlamış olduğum kurabiyelerden bunlar da. Aslında ramazan bayramı için yapmıştım ama yayınlanması Cumhuriyet bayramımıza kısmet oldu. Hepimizin 85. özgür yılı kutlu olsun.
Hemen hemen her blogda görsemde ben ilk kez yaptım. Bloglarda tırtıl kurabiye kalıbından bahsedince tırtıl kurabiye kalıbı nedir ? diye aylar öncesinde sormuştum Güzin'e. Güzinciğim de hemen bana almış sağolsun. teşekkür ederim canım.

ilk yaptığımı lezzet olarak pek beğenmediğim için kurabiyeleri direkt çöpe attım. Yılmadım tekrar tariflere daldım. ilk yaptığımın benzeri olan tarifleri denemedim. Sonunda diğer tariflerden farklı bir tarif buldum. Bir gazete ekinde Emine Beder'e ait olan bu tarif bence başarılı bir tarif. Gıda boyası ile renklendirip beyaz çikolataya batırdım. Çocuklar çok beğendiler.




tırtıl kurabiye

  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 150 gr tereyağ
  • 2.5 su bardağı un
  • 1/2 pakety kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • çay kaşığının ucu ile vanilya

Tüm malzemeleri yoğurup yumuşak kıvamlı bir hamur elde edelim. gıda boyası ile renklendirip tırtıl kurabiye kalıbı ile 10 cm uzunluğunda tırtıl şekli vererek sıkalım. 180 derece ısıtılmış fırında 15 dk kadar pişirelim. Soğuduktan sonra beyaz çikolataya batırırp renkli şekerlerle süsleyelim.

Afiyet olsun...

15 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Funda'cığım,

Kurabiyeler cıvıl cıvıl pek güzel olmuşlar, ellerine sağlık canım..

Mail adresini öğrenirsem pastayı nasıl kapladığımı detaylı anlatırım sana, yorum için çok uzun bir açıklama olacak zira:))

Sımsıcak sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Çok şeker olmuşlarr:)) ellerine sağlık Fundacm.

Sevgiyle.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Funda kurabiyeler harika olmuş,eline sağlık.rengaren,çok şekerler.sevgilerimle...

Yemekbahane dedi ki...

Funda merhaba,

Acayip beğendim.Çok güzel olmuşlar.
Ellerine sağlık

sevgiler
Müge

meleginmarifetleri dedi ki...

Funda renk renk ne hoş olmuş tırtıllar harika ellerine sağlık.
Sevgiler byyy....

yesildomates dedi ki...

gerçekten cıvıl cıvıl özellikle çocukların beğeneceği kurabiyeler olmuş..
ellerne sağlık....
sevgiler....

karamelam dedi ki...

fundaaa çok güzel olmuş canım. benimkiler pek tırtıla benzemiyorlardı kaktüse daha çok benziyorlardı:))seninkiler resmen tırtıl olmuş birazdan kelebek olacaklar. eline sağlık

Mutfaknotlari dedi ki...

çok cici olmuşlar ellerine sağlık

www.illedeyemek.com dedi ki...

elinize sağlık harika görünüyor...

PASTASEHRİ dedi ki...

Didemciğim tekrar teşekkürler canım : ))

Butterfly teşekkürler...

Neslihan beğenmenize sevindim...

Mügeciğim sağol canım.

Melekciğim evet renkleri çok şeker oldu : ))

yeşil domates teşekkür ederim. çocuklar bayıldılar

Güzinciğim seninkilerde çook güzeldi. haksızlık etme kendine. o tarifi denemedim ama mutlaka deneyeceğim ; )

Hilal teşekkür ederim...

Leziz Sofralar dedi ki...

Gecenlerde bende yaptim ama böyle renkli daha bir güzel olmus ellerinize saglik bir dahaki sefere aklimda bulunsun...

Sevgiler Seval

PASTASEHRİ dedi ki...

Seval teşekkür ederim...

pelince dedi ki...

Funda sitenin tüm içeriği değişmiş çok güzel olmuş.Fotoğraflar büyümüş daha da güzel gözüküyor..Kurabiyeler ise enfes olmuş,tam çocuklara göre...
Ellerine sağlık...

zarpandit dedi ki...

ay rengarenk cıvıl cıvıl amma eglenceliler bunlar komsuuuu :)

Unknown dedi ki...

Demek bunlara tırtıl kurabiye deniyor. Küçük bir kıziken annem yılbası için sadesini yapardı. uçlarınıda çikolataya batırıdı.

Sizinkilerde harika görünüyor. Ellerine sağlık. En kısa zamanda deneyeceğim.

Paylaşım için teşekkürler...

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design