15 Şubat 2009 Pazar

KALPLİ SEVGİ ÇİKOLATALARI ...




Bir önce ki gönderimde bahsettiğim hayatımın aşklarına hazırladığım çikolatalar...

Büyük içi dolgulu kalp çikolatalardan 3 tane hazırladım. Şu an resmini gördüğünüz iki tanesi kızlarım için. Diğerini ise dün akşam eşimle birlikte yedik...

Birde ufak ufak aşk çikolataları hazırladım kırmızı ve kahverengi....

Kalpli çikolatalarımın dışını sütlü çikolata ile kapladım. İçerisine portakallı bitter çikolata ile dolgu hazırladım.

Bu sefer daha öncekilerden farklı olarak tavladım çikolatalarımı...
Aslında tavlama işlemi çok kolay. Sadece başında durmak gerekiyor. Ben tavlarken Chocolate dessert by Pierre Herme nin kitabında anlattığı metodu kullandım. Isıyı sabit tutmak içinde çikolata eritme makinemden yararlandım. İhtiyacınız varsa Tcihobo'da uygun fiyata temin edebilirsiniz . Ben de oradan almıştım .
Tam 1 yıl önce aslında eski bloğumda çikolata eritme ve tavlamayı anlatmıştım. Eğer ilgileniyorsanız önce burayı okuyun derim.
Sütlü çikolata kullandım. Kullanacağım miktarı bıçakla ufak parçalara bölerek çikolata makinasına koydum. Ardından makinayı II ayarında çalıştırdım. Çikolatalar eriyince termomtere ile ısısını ölçtüm. Çikolata erime ısısı kullandığınız kuvertürün özelliğine göre değişiyor. Bitter'ler daha yüksek bir ısıda, sütlü ve beyaz çikolata ise daha düşük bir ısıda eriyor.





Pierre Herme 45-49 derece arasında eritin demiş. Isı 45 dereceye gelince makinadan hazneyi alıp 27-28 dereceye kadar soğutun. Sonra tekrar sütlü çikolta için 29-31 bitter içinde 30-32 dereceye kadar ısıtın. Isınır ısınmaz çikoltayı sabit ısıda tutmak lazım kullanana kadar . Pierre Herme 2. ısıtmada çikolatanın ısısı önerilen dereceyi geçerse işleme baştan başlamak lazım diyerek ısının önemini vurgulamış. Yani eğer 2. ısıtmada istediğmiiz ısıyı geçersek tekrar soğutup tekrar ısıtmamız gerekmekte...
Sonra kalıplara dökerek dilediğimiz çikolataları yapıyoruz.

Benim gözlemlerim şu ki
- Tavlama işlemi çikolatanın daha kolay donmasını ve zor erimesini sağlıyor. Ama yinede saklama koşullarından dolayı çikolatalar da matlaşma oluyor birkaç gün sonra.
- Hiç tavlamadığım direkt eriterek kalıplara döktüğüm halde kırmızı çikoltalar aynı koşullarda ilk günki parlaklarını korudular. Dolayısıyla çikolata konusunda yurtdışında yaşayanlar inanılmaz şanslılar. neden derseniz bu kırmızı eritmelik çikolataları yurtdışından getirttim ve üzerinde tavlanmasına gerek olmadığı belirtilmişti.
- Mutfak termometresi olmazsa olmazlardan. Mutlaka edinmelisiniz çikolata yapımı ile ilgileniyorsanız.

Geçen yıl ki sevgililer günü çikolatalarım : Aşk ve kahveli çikolata

10 yorum:

zinnur dedi ki...

Funda, ellerine saglik, sevgi cikolatalarin cok guzel olmus. Kirmizi eritme cikolatasi ile ilgili bir yorumum olacak. Herhalde burada dipping chocolate diye satilan malzeme olacak kullandigin, bazen confectioner's coating de diyorlar. Bu cesit urunler, cikolatadan kakao yagi cikarilip, yerine baska cesit yaglar (palm yagi vs) eklenerek elde ediliyorlar. Bu nedenle, kakao yaginin uygun bicimde kristallestirilmesi demek olan tavlanmaya gerek kalmiyor tabii, ama ayni nedenle bu malzemeye gercek cikolata demek de mumkun olmuyor. Nitekim lezzetinden, agizda biraktigi taddan vs de anlamak mumkun bunu. Ote yandan pratik olduklari tartisilmaz.
Sevgiler,

Bir Dilim Düş dedi ki...

Haariiikaaa bittim ben bu çikolatalara yaaa ben de isterimm!!

Sevgiler,
Evren

pelince dedi ki...

Bu çikolatalar şahane olmuş,ben çok beğendim...
Renkli çikolatalar çocuklar için harika olur,ellerine sağlık...

şeker pasta dedi ki...

Çikolatalar harika olmuş canım ellerine sağlık...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyor çikolatalar,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

harika gözüküyorlar. Ben çikolata yapmaya biraz korkuyorum ama yazın çok işime yarayacak gibi gözüküyor. Ellerine sağlık. Sevgileer

zarpandit dedi ki...

harika olmus tek kelime ile..şu çikolata kursuna bir katılsam bende bir çok şey paylaşacagım inşallah ama suan beklemedeyim :)

kalıplar alet edevatların cok guzel..sanırım yurt dısından getirtiyorsun :)

karamelam dedi ki...

arkadaşım biliyorum yoğunsun ama bloğumda ödülün var. sevgiler.

bahar dedi ki...

merhaba. blogunuzu bir süredir takip ediyorum. çok güzel ve işe yarar bilgiler mevcut. ben de pasta ve özellikle kurabiye süsleme konusunda işe yara bir şeyler yapmak istiyorum. ama maalesef bulunduğum yerde imkanlar yok denecek kadar az. bana önerebileceğiniz herhangi bir şey olursa seve seve yerine getirmeye çalışırım. sevgilerle.

PASTASEHRİ dedi ki...

Öncelikle değerli yorumlarınızı geç yayınladığım için çok özür dilerim. Gerçekten inanılmaz yoğunum şu sıralar
tek tek teşekkür ederim. Özellikle

Güzinciğim ödülün için çok teşekkürler...

Zinnur bu çikoltaların gerçek çikolata olmadığını anlamamıştım. Verdiğin bilgiler için sağol

Bahar nerede yaşıyorsun bilemiyorum ama pastamalzemeleri. com'u öneririm sana. türkiyenin heryerine kargo ile gönderiyorlar. Ve sana gerekli birçok şeye ulaşabilirsin oradan .

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design