18 Nisan 2008 Cuma

Aşk ve Kahveli Çikolata...Aşık eden tarifler

13 Şubat 2008 Çarşamba



Bugünlerde mutfakta zaman geçirmekten birçok tarifi yayınlayamaz oldum. Aslında çok da yoruldum. Sanırım tatile ihtiyacım var....Tarifini yarın yazacağım kahve dolgulu kalp çikolatalar. Tadına bakacaktım sadece ama ardarda 5 taneyi farkına varmadan yemişim ...

Bugünlerde mutfakta zaman geçirmekten birçok tarifi yayınlayamaz oldum. Aslında çok da yoruldum. Sanırım tatile ihtiyacım var....Tarifini yarın yazacağım kahve dolgulu kalp çikolatalar. Tadına bakacaktım sadece ama ardarda 5 taneyi farkına varmadan yemişim ...

hemen tarife geçiyorum
  • 200 gr bitter kuvertür
  • 100 gr sütlü kuvertür
  • 100 gr krema
  • 1 tatlı kaşığı espresso yada kahve aroması
Kalpli silikon kalıplarla yaptım ben.Siz elinizdeki kalıba göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.
Çikolata yapmak için kalıpların çok temiz ve kuru olması gerekiyor. Aksi halde çikolatanın tadını ve kıvamını bozabiliyor kalıpta kalan artık bir takım maddeler ve su. Hatta bir yerde kalıplar iyice temizledikten sonra saf alkollü pamukla silinmesi ve 2-3 dk beklenilmesi öneriliyordu. Ama ben buna cesaret edemedim onun yerine kalıplarım temiz olmasına rağmen tekrar yıkadım ve her kaviteyi özenli bir şekilde kuruladım. Bitter kuvertürün 100 gr'nı benmari usulü erittim . Kalıpların dibine çok az miktarda kaşıkla koydum erimiş çikolatayı. Sonra yine kaşıkla kalıbın heryerine sıvadım. Bu aşama çok önemli içini dolduracağımız için. Eğer duvarları çikolata ile sıvayamazsak dolgu maddesi oradan çıkar. O yüzden kenarlarda ki çikolata aktıkça ben sürekli kenarlara çikolatayı sürdüm ve kontrol ettim. Zaten bir süre sonra donmaya başlayınca kolay oluyor. Tabanını her ihtimale karşı kalın yaptım ilk kez dolgulu çikolta yaptığım için ne olur ne olmaz diye. Zaten şekilden de görülüyor. Sonra donması için buzdolabına koydum. O arada ben dolgu maddesini hazırladım. Kremayı tencereye koyup kaynattım. Sonra ateşten alıp içine sütlü kuvertür parçalarını koydum ve karıştırarak erittim. Ben bu aşmada içerisine 5-6 dm kahve aroması koydum ama bunun yerine espresso gibi sert aromalı kahvelerden 1 tatlı kaşığı da koyabilirsiniz. Karışım hafif ılındıktan sonra dolaptaki kalıpların içine; üst kısımda 1-2 mm boşluk kalana kadar dolgu karışımını döktüm . Ve hemen dolaba attım. Bu aşamada 1-2 saat bekletiyoruz dolapta. Ben içindeki dolguyu biraz sıvı yaptım daha kıvamlı bir dolgu maddesi de hazırlanabilir. Mesela krema sertliğinde de olabilir ama benim bu şekilde daha çok hoşuma gidiyor. 1-2 saat sonra karışım tam olarak donmuyor ama kıvamı sertleşiyor. Bu kıvama gelince kalan bitter'ide erittim ve üzerlerine döktüm. Sonra çikolataların alt kısmının pürüzsüz olması için spatula ile kalıbı düzeltelim. Ve 1-2 saat daha dolapta bekletelim. Sonra kalıptan yavaşça çıkaralım çikoltalarımızı. Bundan sonra buzdolabında bekletmiyoruz bitene kadar oda ısısında saklıyoruz. Ya da paketleyip sevdiklerimize hediye ediyoruz : ))
hayatınız hep aşkla dolu olsun : ))

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım bu çikolataların aynısından yaptım tarif ettiğin gibi;)
o kadar güzel tarif ediyorsun ki kesinlikle takılmıyorum hiçbiryerinde..
diğer tariflerindede çok detaylı anlatıyosun harika!
bu çikolatalarım da çook uzaklara gitti ve çok çok beğenildi..
kesinlikle tavsiye ederim yapacak olanlara..
ellerine sağlık canımcım..

**gül**

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design