18 Nisan 2008 Cuma

NEMLİ UNSUZ BROWNİE

28 Şubat 2008 Perşembe






öylesine spontan ortaya çıktı ki bu tarif mutfağa girerken ne yapacağıma karar bile vermemiştim. Yumurtaları kırmaya başladığımda tarifi oluşturdum aklımda. Öncekilerden farkı göz kararı ölçülerimi tarttım bu sefer dolayısı ile tam tarifi verebilirim size.
2 gün önce Güzinciğimle buluştuk bir gece öncesinden ona hediye olarak yaptım bu brownie'leri. aslında "tereciye tere satmak gibi oldu" ama napalım artık ...Pastaseverler olarak bizleri en mutlu eden şeyler bu tatlı hediyeleri hem almak hemde vermek nede olsa...

tarif :
  • 170 gr bitter çikolata
  • 90 gr antep fıstığı ( toz yada pirinç şeklinde)
  • 50 gr tereyağ
  • 50 gr un
  • 225 gr toz şeker
  • 4 iri yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı saf vanilya
tereyağ ve şekeri homojen bir karışım oluşuncaya kadar mikserde çırpın. ardından yumurtaları ekleyip karışım iyice köpürene kadar çırpmaya devam edin. vanilyayı ekleyin.Bitter çikolatayı benmari ile eritip karışıma ilave edin. hemen ardından kuru karışımı yani un-kabartma tozu-antep fıstığını ekleyin. 10 sn kadar daha çırpıp 20 * 25 cm'lik dikdörtgen kalıba karışımı dökün. üzerini spatula ile düzeltin 160 derecede yaklaşık 40 dk pişirin.



soğuduktan sonra en üstte kabuk kısmını traşlayıp kalpli kalıplarla kesin. Üzerini şeker hamuru ile kaplayın. Ben yenilebilir sim boyaları kullandım dekorasyon için ama sadece incilerle de çok hoş süslemeler yapılabilir.

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design