19 Nisan 2008 Cumartesi

DAMLA ÇİKOLATALI ESPRESSOLU CHİP KURABİYELER

16 Mart 2008 Pazar


Son iki haftadır iş yoğunluğum oldukça arttı . Tabi herzaman ki gibi eve dönüş sonrası kızlarımla geçirdiğim vakit sabitti ama yatma saatim erkene kaydı. Yorgunluk nedeniyle hiçbirşey yapamaz oldum. Bende arşivimdeki bu kurabiyeleri paylaşmak istedim sizlerle. Aslında bu 2 hafta içinde Laramızın 1. doğumgünü için ayıcıklı kurabiyelerden yaptım ama daha resimlerin tamamını yükleyemedim .Gelelim chip kurabiyelere...Hediye olarak görütürlmeye çok uygun bu kurabiyeler. Şık ve çok uzun ömürlüler. Gerçekten de teneke kurabiye kutularında 1 ay kadar sakladım diye hatırlıyorum. Akşamları kahvemin yanına eşlik ettiler. Biraz sertti bu kurabiyeler ben yumuşak ve gevrek kurabiyeleri daha çok seviyorum. Sanırım 1 ay dayanmasının bir nedenide bu : ))Tarifin aslını nereden aldığımı not etmemişim hatırladığım ufak birkaç değişiklik yaptığım. Ama orjinal tarif kime ait bilemiyorum maalesef

tarif:

  • 1/2 su bardağı tereyağ
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı espresso
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 paket vanilya tozu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz


Tereyağ ve şekeri çırpalım. Ardından yumurta ve vanilyayi ekleyip 30 sn kadar daha çırpın. Un-kabartma tozu-tuz'u ekleyip 30 sn daha karışıtırım. En son espresso ve damla çikolatayı ekleyip tahta spatula ile karıştırıp 150 derece fırında 20-25 dk pişirelim.
afiyet olsun

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design