18 Nisan 2008 Cuma

Hoşgeldin bebek kurabiyeleri ...



Canım arkadaşlarım Anıl ve Ömer'in oğulları CAN'ımız dünyaya geldi . Hoşgeldin Can bebek tüm hayatın mutluluk ve sağlık içinde geçsin...

gelelim kurabiyelerin tarifine ; tarifin aslı sevgili Burcu' ya ait. http://gelincikler.blogspot.com/2005_07_01_archive.html
ben biraz değişiklikler yaptım kıvamı tutturamadığım için mecburen : ) kendi yaptığım şekilde tarifi yayınlayacağım.
  • 250 gr pudra şekeri
  • 450 gr tereyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı süt
  • 900 gr un
  • karanfil , zencefil , tarçın , muskat herbirinden yarım çay kaşığı
önce pudra şekeri ve tereyağ iyice eriyinceye kadar çırpılır ardından sırası ile vanilya , yumurta ,un , süt eklenir. En son diğer baharatlar eklenip yoğurulur. Hamur buzdolabında 1 saat kadar dinlendirilir. Merdane ile 1/2 cm kalınlığında açılıp istediğimiz şekilde kalıplarla kesilerek 17 dk 160 derecede pişirilir.
Kurabiyelerin çevresi renk değiştirdiğinde genelde pişmiş oluyor. soğuduktan sonra şeker hamuru ile dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben şeker hamurumu kendim yaptım . Ama hazır şeker hamuru da aynı şekilde sonuç veriyor kurabiye süslemede ( pasta için aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef ). sonra pastel yeşil ve mavi jel gıda boyası ile renklendirdim hamurumun bir kısmını . Bazı motifleri boyamak içinde luster/petal dust denilen yenilebilir sim ve tozları kullandım . Böylece hem göze hem de damağa hitab eden harika kurabiyelerim oldu.
Afiyet olsun

1 yorum:

ESRA ERDÖL dedi ki...

harıkalar yaa ellerinize sağlık. benımde sımdıdıden denemem lazım :) bebişime hazırlıklar içine bu harıka kurabiyelerıde aldım ;)

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design