18 Nisan 2008 Cuma

ALIŞVERİŞ ÇILGINLARI İÇİN ŞEKER HAMUR KAPLAMALI PASTA



22 Şubat 2008 Cuma
son günlerde artan pasta yapma isteğim nihayet bu pasta ile son buldu. Canım arkadaşım Neslihan'ın doğumgünü olması nedeniyle ona sürpriz olarak hazırladım bu pastayı. benim alışverişe çıkarken birlikte olmayı tercih ettiğim tek insandır. tam bir alışveriş tutkunu : )) .bu pastada ki gibi alışveriş torbalarından ve giyinip soyunmaktan bitap düşene dek ayrılmayız mağazalardan. Neslihancığım doğumgünün kutlu olsun canım.
Pastayı yaparken Debbie Brown'un 50 easy party cake kitabından yararlandım. Pandispanyayı kakaolu ara kremayı da frambuazlı yaptım. pandispanyayı pişirirken çapları ayarlanabilir kek kalıbımı kullandım. Böylece kalıbı denemiş oldum ve memnun kaldım. kalıbımı 20 cm kare şeklinde ayarladım. tabanına ve kenarlarına yağlı kağıt yerleştirdim.

kakaolu pandispanya tarifi :

  • 4 yumurta
  • 300 gr toz şeker
  • 165 gr tereyağ
  • 190 gr un
  • 50 gr kakao
  • 1 küçük paket krema
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • çay kaşığının ucu ile karbonat
  • bir fiske tuz

önce tereyağı tek başına çırpalım. Kıvamı pürüzsüzleşince içine şekeri ekleyip şeker ve yağ iyice karışıncaya kadar çırpalım. Ardından yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edelim. bu aşamada tamamen homojen bir renk alıncaya kadar çırpıyoruz. Ayrı bir kapta un-kakao-karbonat-tuz-kabartma tozu'nu eleyip kaşıkla kuru karışımı karıştıralım. Yumurta karışımının içine vanilya ve kremayı ekleyip karıştırmaya devam edelim. ardından un karışımını ilave edip kısa bir süre (en fazla 1 dk ) daha çırpıp kalıbımıza dökelim ve 175 derecede 45-50 dk pişirelim ardından soğutup pandispanyamızı kalıptan çıkaralım.
şeker hamurlu pastalarda pandispanyayı birgün önce yapmakta herzaman fayda var. Ben strech filme sarıp 1 gece bekletiyorum. Eğer pandispanya için sünger kek kullanmışsam ya da pandispanyayı ufak parçalara bölmem gerekiyorsa 1 gece buzdolabında bekletiyorum.
pastamız için pandipanyamızı dörde bölelim ve üst kısımlarını traşlayarak alışveriş torbalarının ağız kısımlarına bombelik verelim. Ardından kremamızı hazırlayalım ben sıvı krem şanti kullandım gerçekten çok pratik,leziz ve hafif oluyor. En güzel yanıda çırpma süremize bağlı olarak istediğimiz sertlikte hazırlayabilmemiz. Bu pasta için ben krem şantiyi sert hazırladım çünkü dik duracaktı her parça ve ganaş ile kaplanana kadar krema yumuşak olursa akma ihtimali yüksekti. Sıvı krem şantinin içine 300 gr kadar frambuaz püresi kattım çırparken. pandispanyalarımızın her bir karesini ortadan ikiye bölelim ve aralarına bolca kremamızı ve frambuazları ekleyelim. ardından şeker hamuru ile kaplamaya uygun hale getirmek için dış sıvamasını hazırlayalım ben bunun için çikolatalı ganaş hazırladım. 200 gr erimiş çikolata ile 1 paket kremayı iyice çırptım. pandispanyalarımın önce tabanına ardından dik konuma getirip heryerine ganaş'ı sürdüm. Ve sertleşmesi için buzdolabına koydum.



1 gece önceden sevgili Nilgün'ün tarifi ile şeker hamurumu hazırlamıştım. Renklendirmeleri yaptıktan sonra pandispanyaların boyutuna uygun ölçülerde şeker hamurunu merdane ile açıp kestim ve kapladım. Modellemede çok zorlandım bulduğum her vakitte modelleme çalışmam gerekiyor. Nihayet gece bitti pastam bende bugün sürpriz yaptım arkadaşıma fotoğraflar alelacele çekildi ışığı hiç ayarlayamadım açıkçası çok da uğraşamadım.
özetle bu pastayı çalışmak yorucu ama bir o kadarda zevkliydi...

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design