18 Nisan 2008 Cuma

sevgililer günü...çikolata ve bademli kurabiyeler

15 Şubat 2008 Cuma



Sevgililer günü için yaptığım çikolata ve bademli kurabiyeler...Sevgililer günü için aşağıdaki çikolataları, bu kurabiyeleri ve birde elmalı kek yaptım. Kek'in fotoğrafını çekmeye vakit bulamadım. Açıkçası bu sabah da dayanamayıp afiyetle yedim.Aslında cidden birşey yapmayı planlamıyordum ama son anda vazgeçip 13 şubatta hepsini hazırladım. Çikolataları sevgilime , kurabiyeleri de arkadaşlarımın sevgililerine yaptım. Kek'ide benim minik aşklarım için hazırladım.Tarif bana ait ölçülerini de denemek isteyenler olur diye bu sefer gr ile ayarladım .

çikolata ve bademli kurabiye tarifi :
  • 275 gr un
  • 90 gr tereyağ
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 1 büyük boy yumurta
  • 120 gr pudra şekeri
  • 80 gr bitter çikolata
  • 40 gr toz badem
  • 1 çay kaşığı kakao

yapılışı : Tüm malzemeyi bir kabın içine koyup mutfak robotu ile yada elimizle hamuru toparlıyoruz. Strech folyoya sarıp 1 saat buzdolabında bekletiyoruz. İlk etapta hamur yumuşak oluyor ama buzdolabında bekledikten sonra kolayca şekil verilebiliyor. Merdane ile hamuru 4-5 mm kalınlığında açıyoruz. Hamuru açarken zorlanırsanız altına biraz nişasta serpebilirsiniz. Sonra kalpli kalıplarımızla şekillendirip 180 derecede 13-14 dk pişiriyoruz .
Süsleme için çok uygun bir tarif bu. Benim vaktim olmadığı için şeker hamuru yada royal icing kullanamadım. Elimde ki glitter denilen yenilebilir simleri ,serpme şekerleri (sanding sugar ) ve süsleme şekerlerini kurabiyelerin üzerine bal sürerek uyguladım .


Sonra da cici cici paketleyerek arkadaşlarıma ulaştırdım
sevgiyle kalın ...

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design