18 Nisan 2008 Cuma

CEVİZLİ - KAHLUA AROMALI CHEESECAKE


11 Ocak 2008 Cuma

Mutlaka deneyin hiç pişman olmayacaksınız . Ceviz ve kahve likörünün mükemmel uyumu ancak bir cheesecake'de bu kadar belirgin olabilir sanırım .tarifi yazıyorum.ama aslında frambuazlı cheesecake tarifimden farklı olarak bir kaç damla keoke denilen kahlua aroması ekledim.

  • 2 paket labne peynir
  • 200 gr toz şeker
  • 200 ml= 1 cup süzme yoğurt
  • 1 büyük boy yumurta
  • 1 tatlı kaşığı un
  • vanilya
  • 1 -2 damla kahlua aroması

altı için :

  • 1 paket eti burçak
  • 100 gr tereyağ

cevizli karamel için
  • 150 gr ceviz içi
  • 1/2 kutu krema
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 150 gr toz şeker

Bisküvileri rondodan geçirip üzerlerine eritilmiş terayağ dökelim ve kalıbımızın altına ellerimizle yada kaşıkla bastırarak bisküvi karışımını yerleştirelim.ve kalıbımızı buzdolabına kaldıralım.
Ardından çırpma kabımızı hazırlayalım ve labne peynirleri ekleyelim. Labne peynirleri kısa süreli çırpalım( 20-30 sn ). ardından çırpma kabına şeker, vanilya ve diğer aromalar, yumurta ,un ve en son süzme yoğurt ekleyelim. Malzemeler eklenirken çok kısa süreli çırpalım . Cheesecake'in püf noktası kesinlikle çırpma süresi . Yüzeyi pürüzsüz, çökmeyen , çatlamayan bir cheesecake istiyorsanız çırpma işlemi dikkatli yapılmalı .Ben şu şekilde ayarlıyorum kitchen aid'in mikserini değil karıştırma aparatını kullanıyorum ve çok kuvvetli çırptığı için her malzeme arasında en fazla 10 sn çırpıyorum ( kademe ! 'de) eğer kitchen aid'iniz yoksa biraz daha uzun çırpabilirsiniz . Karışımda hava kabarcığı oluşmadan ( yada 1-2 köpük görür görmez) çırpma işlemine son vermemiz gerekiyor.
Ardından altına kepekli bisküvi yerleştirdiğimiz 18 cm'lik kelepçeli kalıba karışımı dökelim . Ve kalıbı su dolu bir kap içerisine yerleştirip 170 derecede yaklaşık 40-45 dk pişirelim ( daha fazla olmasın kıvamı yoğun bu tarifin ). soğuduktan sonra buzdolabına kaldıralım . Biz bu arada cevizli karameli yapalım.
Şekeri ve balı teflon tavaya koyup karıştırarak karamel haline getirelim. Sıvı kremayı ekleyip kaynayınca ateşten alalım üzerine ceviz içlerini ilave edip soğumadan cheesecake'imizin üzerine yayalım. Tekrar buzdolabına kaldıralım. Cheesecake'imiz 2-3 saat dolapta bekledikten sonra kalıptan çıkarıp servis tabağına alalım
Afiyet olsun

1 yorum:

pinar dedi ki...

ne yazsam nasıl başlasam bilemiyorum.tarifleriniz,yaptıklarınızın hepsi bir harika.bu tarifi biran önce denemek istiyorum.sonucu size yazarım mutlaka.ama sormak istediğim birşey var kahlua aromasını nereden edinebilirim?izmirde yaşıyorum bu arada .
paylaştığınız için çook teşekkürler

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design