18 Nisan 2008 Cuma

En tatlı hediyeler ... vişne soslu cheesecake



26 Aralık 2007 Çarşamba


Bu cheesecake'imle en tatlı hediyeler etkinliğine katıldım. Aslında etkinliğe katılmayı düşündüğüm "en tatlı hediye" kurabiyeden , 3 boyutlu bir çam ağacıydı. 2 gün önce tepsi tepsi pişirdim kurabiylerimi . ama dün erken uyuyunca maalesef süslemeleri kaldı. Bende bayram tatilinin başında yaptığım vişne soslu cheescake ile katılmaya karar verdim.
Benim gibi bir cheescake tutkununun tarif defterinde ilk sıralarda olması gerektiği halde cheescake tarifinin yer almaması açıklanamaz olsada nihayet yaptım. .tarifini bir türlü hatırlayamadığım yıllar önce yaptığım cheescake'i saymazsak bu ilk cheescake'im . Ve yiyen herkesten tam not alıp 1 kaç saat içinde tükenmesi sanırım başarılı olduğunu gösteriyor.
tarifi kendim oluşturdum tabi öncesinde birçok tarifi okudum . aklıma tam olarak yatan bir tarif olmayınca güvendiğim 3-4 tarifte değişiklik ve eklemeler yaparak tarifi oluşturdum.
tarif :

taban 1 paket eti burçak , 75 gr tereyağ
üstü

  • 450 gr labne peynir
  • 250 gr toz şeker
  • 2 iri yumurta
  • 1 küçük paketten bir parmak az süt kreması
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • vanilya, limon aroması

sosu

  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne
  • 125 gr pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı buğday nişastası
  • 1/2 limon suyu
  • yarım paket tart jöle

yapılışı : bisküviler rondodan geçirilip erimiş tereyağ ile karıştırılır. 24 cm'lik kelepçeli kalıbın dibine bastırılarak eşit kalınlıkta yayılır. buzdolabında bekletilir. o sırda üst kreması hazırlanır. labneler mikseler çırpılır pürüzsüz kıvam elde edilince şeker eklenip şeker eriyene kadar karıştırılır. ardından vanilya ve limon aroması eklenir . çok az daha çırpılıp yumurtalar ilave edilir. ardından krema , yoğurt , un ve nişasta sırasıyla eklenir aralarda çırpılmaya devam edilir (ama gereğinden fazla çırpmamak gerekiyor). Hava kabarcığı oluşur oluşmaz mikser kapatılır. buzdolabından çıkardığımız bisküvi tabanının üzerine dökülür . kalıp alaminyum folyo ile sarılıp su dolu bir borcama oturtulur. ardından 170 derecede 50 dk pişirilir. iyice soğuduktan sonra buzdolabına kaldırılır . 1 gece bekletilir.ertesi gün kalıptan çıkarılır. vişne sosu için tüm malzemeler tencereye konulup karıştırarak 4-5 dk pişirilir. ılıyınca cheescake'in üzerine dökülüp 1-2 saat daha bekletilip servis yapılır
Afiyet olsun

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design