18 Nisan 2008 Cuma

GİNGERBREAD VE REÇELLİ KURABİYELER




Kızlarımın kreşi için yerli malı etkinliği nedeniyle iki çeşit kurabiye yaptım. birisi çocukların hoşuna gideceğini düşündüğüm saplı kurabiyelerden diğeri ise hem öğretmenler hem de çocuklar için reçelli klasik kurabiyelerden . Kızlarımın sınıfının yaşları ufak olduğu için kurabiyelerde işlenmiş şeker kullanmak istemedim. esmer şeker ve pekmezli hamur kullandım( gingerbread kurabiyeleri). Süsleme de şeker hamuru yerine royal icing ve bonibon kullandım. herbirini poşetleyip kutuya koydum . Sabah Öykü ve Doğa daha uyku mahmuru iken kurabiye kutusunu görünce gülümsemeye başladılar : )
tarifleri en kısa sürede ekleyeceğim

zencefilli -pekmezli kurabiyeler

  • 125 gr tereyağ
  • 1/2 bardak kahverengi şeker
  • 1/2 bardak pekmez
  • 3 bardak un
  • 2 tatlı kaşığı zencefil
  • 1 tatlı kaşığı karbonat


yapılışı : yağ ve şeker iyice çırpılır .şeker eriyince üzerine elenmiş un , karbonat ve zencefil tozu eklenip karıştıerılır( kitchen aid yoksa bu işlemi elle yapın ) . buzdolabında 1 saat kadar bekletilip kalıplarla şekillendirilir 180 derecede 10 dk pişirilir. fırından çıktıklarında henüz yumuşak olmalılar sadece kenarlartı kızarmış olmalı aksi takdirde bekleyince kurabiyeler çok sertleşir. daha sonra royal icing ile dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz
afiyet olsun

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design