18 Nisan 2008 Cuma

KAPLAMA ÇİKOLATALI PASTA



07 Aralık 2007 Cuma

Hemen en son yaptığım pastayı ekliyorum. Bu pastayı aslında şeker hamuru ile kaplamak için yaptım ama yetiştiremeyince çikolata kaplama tekniğini denemek istedim. Ve gerçekten çok başarılı oldu. pastanın yüzeyi pürüzsüz oldu tam hayal ettiğim gibiydi . Ama kenarlarını yapamadım.
tarif : çikolatalı pandispanya (Emel Başdoğanın kitabından )
  • 250 gr tereyağ
  • 450 gr toz şeker
  • 6 yumurta
  • 300 gr krema
  • 280 gr un
  • 100 gr kakao
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu ,1/2 tatlı k. karbonat , 1/2 çay k. tuz
  • 1 paket vanilya , 1 paket kabartma tozu
Yağ ve şeker eriyinceye kadar çırpılır sonra tek tek yumurtalar ardından , vanilya , krema ve limon suyu eklenir. kısa bir süre daha karıştırır. ayrı bir kapta un-kakao-kabartma tozu-karbonat-tuz kaşıkla karıştırılır ( karışımı elemenize grek yok çok güzel kabarıyor ). Un karışımı sıvı karışıma eklenip kaşıkla yukardan aşağıya doğru yedirilir . ben bu kısmıda mikserle yaptım tarifi daha önceden denemiştim ve pandispanya harika kabarmıştı o yüzden pratik olsun diye mikser ile devam ettim. 21 cm'lik iki adet kelepçeli kalıba karışımı paylaştırdım. önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 45-50 dk pişirdim . pandispanya çok yoğun bir pandispanya o yüzden dışı epey koyulaşana kadar pişiriyoruz . daha önce yaptığım 40 dk pişirmiştim ve ortası ıslak kalmıştı.
pandispanyaları 1 gece önceden hazırladım ve çok kabardığı için herbirini 3'e böldüm 6 katlı istemediğim için 3 parçayı derin dondurucuya attım ( tarifin yarım ölçü yapılması tek bir pasta için yeterli )
aralarına yine Emel başdoğanın muzlu -vanilyalı kremasından koydum ben tam ölçü yaptım ama yarısı boşa gitti. yarım ölçü yeterli

muzlu muhallebi tarifi :
  • 250 gr toz şeker
  • 25 gr un
  • 50 gr nişasta
  • 1 tutam tuz ( ben krem tartar kullandım )
  • 1 lt süt
  • 3 yumurta ( 2 iri yumurta koydum )
  • 1 tatlı kaşığı saf vanilya tozu
  • 9-10 adet muz
şeker , tuz , un , nişasta tencereye konulup azar azar süt eklenerek pişirilir. kaynayınca ateşten alınıp vanilya eklenerek soğutulur . soğuduktan sonra muzlar küp şeklinde içine doğranır.
pandispanyanın aralarına muzlu muhallebiyi sürdüm . üzerini pürüzsüz yapmak için 200 gr bitter çikolatayı krema ile kaynattım ve spatula yardımı ile üzerine sürdüm buzdolabında 1 saat beklettim .
Kaplama çikolata için küçük bir tencereye 1 cup su ,1 cup glikoz koydum glikoz eriyince içerisine 200 gr bitter çikolata ve 1 çorba kaşığı tereyağ ekleyerek kaynatmaya devam ettim .çikolata tamamen eriyince altını kapatıp soğuttum.hafif ılıkken pastamın üzerine kepçeyle döktüm . tekrar 1 saat kadar beklettim ardından kalan kaplama çikolatasını yağlı kağıttan yaptığım huni içine koyarak pastanın üzerine çizgiler çektim ve her çizginin başını inci ile dekore ettim.
afiyet olsun

0 yorum:

 
Pasta Şehri Blog Design By GeCe and Bella Design